Help Me Find The Title

.

tadi saya menyelongkar laci meja ibunda tercinta
lalu saya terjumpa benda itu
benda empat segi itu boleh dibuka dan di dalamnya mengandungi kata-kata
sekeping kad kecil yang pernah saya berikan kepada ibunda
dan kata-kata itu adalah luahan sajak yang saya cipta untuk dia
lebih kurang 8 tahun yang lalu
tapi sajak itu tidak bertajuk
kamu-kamu pandai-pandailah letak sendiri tajuknya


jadi sajaknya berbunyi begini
(ianya lebih sentimental jika dibaca dengan berlatarbelakangkan lagu "Because Of You" dari Celine Dion")


"Raising your child is a hard thing to do,
Especially when the child is stubborn and always burdens you,
But the child is never a child anymore though she is childish,
She's a grown-up now and sooner the childish attitude will be perished.

Is it me that is blind for not seeing love in your eyes,
Or is it that you do love me, but you love me in disguise.

I am your last daughter who always brings trouble, pain and laughter,
But whenever I do wrong, I always love you my dear mother..."


Tetiba pula saya rasa sebak membaca sajak buatan sendiri. Huhu.
Ok you don't have to say it, i was a spoiled daughter.
Sesiapa ada idea to give a title to that poem, please share.

2 comments

Jimmy Ang said...

The Brat.
Teenage Angst.
Sex Aftermath.

Syeida Alli said...

zimmy zahat!
dem!