maafkan aku si cantik manis, aku x tahan godaan abang gagah

.

baru pulang dari kl and so here i am kembali depressed di tempat yg paling sucks dalam peta dunia.. hoho.. but anyways rasa quite happy sebab aku sudah ketemui dia! dia yg sudah lama ku tercari-cari dan ternanti-nanti akhirnye muncul dalam hidup aku yg serba daif ini..

dia adalah si abang gagah yg menunggu aku di atas rak.. abang gagah hitam manis serinya memancar-mancar di bawah kilauan spotlight memanggil2 aku untuk mendekati dia.. aku jamah dia dan ku raba setiap inci badannya.. ku seluk di dalam.. ok memang saiznye menepati citarasa aku...

kau mempesonakan walaupun kau bukan proton persona

kengkawan sekalian inilah dia abang gagah saya.. sangat gagah macam kereta kebal.. ok the thing is aku bukannye nak show off because abang gagah ini bukan dari keturunan yang kaya-raya yang hari2 nasinye berlaukkan caviar ye bukan... aku jumpe abang gagah ni di midvalley.. the real intention was to get a pair of sepatu... and i've spotted sepasang sepatu yg oh sungguh chantek tapi bile memikirkan beg yg sedang digalas dibahu sungguh la kesian rupa fizikalnye.. so i changed my intention.. kene beli beg tangan baru... harus! mesti! but don't worry baby you're still my favourite stuff and next month i'll buy three pairs in a row (dialog untuk sepatu)..

my old bag selalu menjadi bahan lawak students.. everytime aku seluk beg nak cari barang, one of my students said "dah cari dah dalam beg stor die" or "die nak kuarkan ape tu dalam poket doraemon die"... haih! rasa macam nak tempeleng time tu jugak...

aku sayang gile beg tu biarpun tampak murahan sebab die memang murah.. if you guys wanna get a picture of the bag, u can watch estrella's video "take it slow"... beg yang liyana (the singer) kendong tu sebijik macam beg aku.. siyes... aku ni bukannye penggemar dan pengumpul beg tangan.. to me it's always difficult to get a handbag that suits me.. that gives me the chemistry for me to carry here n there.. maybe it sounds complicated.. i am complicated.. everytime i want to choose a bag on the shelves, i try to connect myself to it.. cari chemistry.. but sometimes bile dh rasa connected, tons of questions will come.. "kang ade orang x suke kalau pakai beg ni?" or "x over ke kalau ambik beg macam ni?" or "rasa-rasa aku nampak pendek x bawak beg ni?"... haha bajet tinggi sangatla aku ni dasar pompuan pendek tak sedar diri wtf...

dat's y i prefer shoes than bags.. sebab kasut boleh menambahkan inci hahahaha.. but not all types of shoes i can wear.. especially strappy heels... sebab kaki aku macam itik.. kaki itik x boleh pakai strappy heels..no way.. cannot.. kalau x percaya sila tanya daisy duck..

tapi pape pn hati sudah gumbira jadi mari kita lihat wajah2 riang di bawah..


yay sudah jumpe abang gagah.. (gambar lama)


asal senyum je hidung kembang


jadi baek sengih terus
(sorry malas rotate, korang terbalikkan monitor korang)


remember Jimmy?

8 comments

budakbarublaja said...

ooo tu jimi...
lawo beg

bibopp said...

nice.i hv a bag hunting trip also ths wknd.hehe

Syeida Alli said...

budakbarublaja>> it's my first bag ever.. and jimmy kem salam

beep>> wahh.. wanna join!

bibopp said...

ucu>jommm teman kalom ke OU

cacen86 said...

hikhik...

tk tahan tol ayat nk amik 3 skali kasot next month...

:)

Tok Rimau said...

Eh, how come I don't know you have a blog?

Hi hi. I shop kat bundle je Syieda.

Unknown said...

hihihi kasar sangat ucu beli h/bag hitam..cu, ingat lagi tak??"..aa..kaki itik..." sambil menaikkan kaki ke dinding...hahahahahaah

Syeida Alli said...

beep>> sory kalom cannot la this weekend kene jd hakim pertandingan tarian... huhu

misscacen>> boleh beli kasut raya terus

tokrimau>>rajin2 la singgah ye.. i enjoy bundle too.. most of my jeans are from bundle.. there's a cool one in bahau.. ;)

feed>>haha ingat lagi la puffy.. puffy the only witness