respond to hanis zalikha's latest entry

.
3 footprints

in case you all x tahu siapa itu hanis zalikha, baca blog dia dalam link aku.

i've been following her blog for quite a long time.. betul2 admire dengan si cantik manis yang sangat geliga dalam penulisan blog.. dia pandai mengambil hati pembaca dia with her own style of humor, her manja-ness and of course sebab dia seorang yang cantik inside and outside.

and that's why ramai yang follow blog dia, x kira umur, jantina dan bangsa.. yang jantina lelaki tu obviously la ada niat-niat tertentu.. sampaikan ada segelintir pembaca lelaki yang terikut-ikut dengan gaya penulisan hanis zalikha. seriously i tell you bila lelaki menulis style macam tu, aku rasa itu amatlah dayus dan pondan. puh-leaseeeeeee! don't try so hard to sound funny or else you'll sound like an idiot..

and isu yang sedang hangat diperkatakan di kalangan bloggers sekarang ni, a young female teen plagiarized hanis zalikha's entries.. budak tingkatan 4 kalau x silap aku.. kesian, muda-muda lagi dah kene kutuk orang ramai.. sampaikan blog member-member dia pun dijadikan port kutukan.. and blog budak itu sudahpun didelete sebab x sanggup menanggung malu agaknya.

sebagai seorang guru aku xkan kutuk budak tu... it's very destructive.. tapi apa yang aku nak bagitahu kat sini, if you own a blog, try to make it yours originally.. although what you update xlah segempak mana, as long as it's original, xde sape pun yang akan condemn.. and kalau kene condemn pun just accept it and stick to what you write.. u are entitled to your own opinions kan?

to the plagiarist, i think the best way now is you apologize to hanis zalikha. kira beruntung la tu dapat communicate dengan dia. and hanis, i hope you forgive that girl. do what you think is best for both of you (ceh, macam dia baca je entry ni).

ok gotta stop. me signing off now..

readmore»»

kisah malang yang lucu (part 2)

.
0 footprints

panas membahang. keringat di muka disapu dengan tuala kecil. mak cik yam tetap meneruskan kerja menuai padi. sudah hampir 2 jam dia di sawah.

EH..SILAP CERITA LA.. SORRY SORRY.. "KISAH MALANG YANG LUCU (PART 2)" AKAN BERADA DI PASARAN TIDAK LAMA LAGI.. HARAP BERSABAR

readmore»»

kisah malang yang lucu (part 1)

.
2 footprints

hari untuk dia meninggalkan bumi kota bharu telah tiba. pintu B telah dibuka untuk semua penumpang penerbangan AK5281. Maka dia turut menyertai penumpang-penumpang lain pergi berbaris. dia harus berjalan sejauh 100 meter untuk memanjat anak tangga kapal terbang. 4 meter dari tangga, tiba2 telefon bimbitnya berbunyi lalu dijawabnya. kedengaran suara kekasih hatinya di corong telefon. hati berbunga tetapi dia terpaksa memberitahu kekasih hatinya dia terpaksa memutuskan talian (bukan memutuskan hubungan)

sebaik sahaja memasuki di dalam kapal terbang, dia mencari tempat duduknya. 21C. di mana ya? oh di situ. oh tidak. bukan di tepi tingkap. kecewa dia. sebelum duduk, dia meletakkan beg komputer ribanya di kaki. sebaik sahaja melabuhkan punggung, telefonnya berbunyi lagi. malu sebab bunyinya sangat kuat. dia telah menerima sepucuk pesanan ringkas dari kekasih hatinya. habis membacanya, dia mematikan telefon bimbitnya dan disimpan di dalam beg.

kerusi tengah tidak berpenumpang. kerusi berhampiran tingkap diduduki oleh seorang pakcik yang memakai topeng. jeles dengan pakcik itu. kemudian datang seorang pramugari di tepinya untuk membuat demonstrasi. selesai demonstrasi, datang pula seorang pramugara untuk memberitahunya supaya menyimpan beg komputer ribanya di bawah kerusi. terkulat-kulat dia cuba menyimpannya. ah macam mana ni? tak muat pula. dipusing beg itu dan disorongkannya di bawah kerusi. muat.

penerbangan yang memakan masa 1 jam itu agak menjemukannya. jadi sepanjang perjalanan itu dia melelapkan matanya. dia harus berehat kerana setibanya dia di lapangan terbang, dia harus menaiki bas ke kl sentral kerana abangnya akan menjemputnya di sana.

tetapi sebelum terlena, dia telah menyaksikan drama cinta sepasang suami isteri yang ditekanya baru berkahwin di tempat duduk sebelah satu lagi (21F dan 21G). si isteri bermanja-manja dengan si suami. di tarik tangan si suami dibelai-belai. dilentokkan kepala ke bahu suami. bernanah mata menyaksikan adegan sebegitu. bukan apa. sekarang ini bulan ramadhan, tidak manis untuk berbuat begitu di khalayak ramai. dia mengutuk-ngutuk pasangan suami isteri itu di dalam hati. habis kurang pahala puasanya.

setelah satu jam, kapal terbang mendarat. dia dengan lajunya mengambil beg tangan dan beg komputer riba dan bangun untuk keluar dari perut kenderaan bersayap itu. dia turun tangga. dalam 5 meter dia berjalan, dia meraba-raba di dalam beg tangannya untuk mencari telefon bimbitnya. cari punya cari, tidak jumpa. cari lagi. pun tidak jumpa. dia mula di serang panik. dicari dalam beg komputer riba. tidak jumpa juga. ah sudah, tak mungkin telefon itu terjatuh di dalam kapal terbang.

dia berpatah balik ke arah kapal terbang tadi. dia memberitahu pramugari yang sedang menunggu di tempat berhampiran. berlari-lari pramugari itu menuju ke kapal terbang. hampir 5 minit dia menunggu pramugari itu datang balik, lalu dia menelefon kekasih hatinya dengan telefon bimbit satu lagi. teresak-esak dia bercerita. kemudian pramugari itu datang. kedua-dua tangannya tidak memegang apa-apa. bermakna telefon bimbit itu sudah selamat diambil orang lain. pramugari itu menasihatkannya untuk membuat laporan di kaunter lost & found.

readmore»»

i'm smiling

.
2 footprints

for all these reasons


akok berkedut.. the more the 'wrinkles' the tastier it gets


butir nangka.. don't be confused.. bukan butir yg betul2.. butir tipu2..


onde-onde.. skali gigit terus pancut.. hahahah


okeh yang ini sumpah turn off.. but go google the image for nekbat and this is what you'll find..


okeh yang ini bisa turn on.. nekbat.. saucy.. -_-"

buah tanjung.. sungguh enak makan di tepi tanjung.. aduhai sayang... (tetiba rasa nak bersenandung)


kalau korang semua jenis yang materialistik nah ambek kau.. jala emas...



aku x sabar menunggu hari esok.. akan menjadi pengunjung setia bazar ramadhan dekat stadium kota bharu.. heh korang akan termuntah hijau tengok muka aku hari-hari kat sana.. nyeh nyeh nyeh! padan muka.. batal puasa ;p


p/s: salam ramadhan buat semua sahabat.. especially to kaklom and mek.. aku akan cuba untuk menggantikan ayam percik yg telah dibuang ke dalam tong sampah itewwww....



readmore»»

erti pengorbanan

.
2 footprints

bila dia kata aku tak menghargai apa yang dia lakukan untuk aku, aku menafikan sekeras-kerasnya kerana anggapan aku, tidak ada satu pun benda yang dia buat menunjukkan pengorbanannya terhadap aku.

selalu juga aku blogwalking, mengintai-intai kehidupan mereka yang berpasangan, x kira la samada yang sudah sah ataupun berlagak sah. bahagia. gambar berdua. cerita ke sana ke mari berdua. melakukan itu ini bersama. yang lelaki sanggup berhabis-habisan untuk pasangan perempuannya. beli macam-macam. teddy bear on the spot (macam pergi dating kt shopping complex then lalu depan lovely lace terus masuk beli yang paling besar dan gebu dan sedap dipeluk masa tidur dan si perempuan matanya terus berkaca bila dihulurkan teddy bear itu), bouquet of flowers (kenapa perempuan sukakan bunga?), barang kemas, cool gadgets (handphone, imac, ipod, iphone, idon'tknowwhatelse), lingeries (ok yg ni aku reka sendiri tapi rasa-rasanya ada kot yang bagi) and the list goes on.

cemburu juga rasa. sampai aku melabelkan dia sebagai seorang yang tidak gentleman, tidak sanggup beli apa-apa untuk aku. maknanya dia tidak mahu menggembirakan hidup aku. sorry aku bukan buat tuduhan melulu. kalau kau mahu tahu dengan lebih lanjut kau baca buku tentang hubungan lelaki dan perempuan macam "men are from mars and women from venus" kalau tak silap aku. dan dalam buku itu ada dinyatakan lelaki sanggup berbuat apa saja untuk perempuan yang dikasihinya dengan harapan untuk mendapat balasan berupakan senyuman ataupun ucapan terima kasih kerana itu menandakan si perempuan gembira dengan apa yang telah dilakukan.


----------------------------------------------------------------------------------------------


"when we go out together and u give bad remarks, it feels wasted. i'd rather give the money to my dad than spending them on you."

ok tersinggung tapi nanti dulu. jangan prejudis. dialog itu bukan setakat itu.

"do you know why i want to buy a bike? because i spend 200 ringgit for the petrol every month. but if i own one, i could save more."

hati mula cair sedikit demi sedikit.

"i'm not from a wealthy family. my dad works under the sun to feed us family. 8 hours under the hot-blazing sun."

air mata mula mengalir laju. ibu bapa merupakan isu yang sensitif.

"and i don't want to burden my dad for the feast."

x dapat tahan lagi. menangis macam dalam drama melayu. T_T


"salah aku yang tidak memahami
salah aku mahukan itu ini
salah aku kerana tidak tahu latarbelakangmu
dan keinginanmu untuk memiliki aku"


p/s: ianya merupakan pengorbanan yang paling indah, terlalu indah untuk aku tulis di sini.. =)

readmore»»

aku bukan artis untuk diminati sebegitu rupa

.
12 footprints

tempat ini sudah tidak selamat sekarang. bukan sebab H1N1 biarpun sekolah bakal ditutup akibat wabak tersebut. tetapi tempat ini tidak selamat kerana sudah menampakkan simptom2 yg lebih ganas dari penyakit itu.. "gangguan stalker giler sawan babi swine H9N9."

jiran sebelah rumah telah melaporkan kisah ngeri yang berlaku dari awal pagi hingga ke tengahhari tadi ketika aku berada di sekolah.. si stalker giler sawan babi swine H9N9 itu telah lalu-lalang di hadapan rumah berulang kali macam along nak kutip hutang.. dan dengan beraninye die siap masuk ke dalam kawasan rumah lagi! hai berani betul kau ni ya stalker x takut dengan jimmy the dog ke... wait a minute.. Jimmy! where were you at that time? you were supposed to protect the house while i'm away.. paling kurang pun you should jump over the fence kau lompat atas badan dia kemudian kau berak kat muka dia seketul dua ke hee tak gune betulla kau ni jimmy sia-sia je aku bagi makan free..

i thought si stalker giler itu xkan kacau aku after aku bagi warning kt dia ari tu.. tengok2 dia buat hal lagi.. siap ponteng skolah lagi semata2 nak stalk aku. ish! mana pegi mak bapak kau ni? ke kau ni kena dera ngan diorang sampai mental kau dah tak boleh berfungsi dengan baik dah?

jadi agaknye korang dah boleh agak kan siapa si stalker giler sawan babi swine H9N9 itu? ye dia adalah pelajar pompuan yang fanatik terhadap aku. dan aku rasa macam aku adalah seorang ellen degenerous sebab diminati sedemikian oleh kaum sejantina. T_T

tempat ini sudah tidak selamat lagi. aku harus berpindah ke bulan sekarang!

readmore»»

masalah besar

.
0 footprints

i'm packing.. yes i'm moving out.. but it's not gonna be that far anyway.. it's just that i don't belong in this house anymore.. jodoh aku dan rumah ini hanya akan kekal sehingga bulan 10 ini sahaja.. dan ini bermakna aku akan berpisah dengan jimmy the dog tidak lama lagi.. bye bye buddy, i'll come visit u once a week okay?

jadi sekarang aku sedang mengharungi saat-saat yang paling sukar bila nak berpindah.. mengagih-agihkan barang perlu dan barang tidak perlu.. susah weh..rasa macam semua barang tidak perlu itu adalah barang perlu..

but for now, benda tidak perlu aku adalah my old shawls yang aku pakai zaman mengaji di UTM (don't laugh at me ok?).. i still keep them because of their sentimental values.. like this cream tudung, aku selalu pakai time dating ngan encik boyfie.. and that pink tudung, kalau dah boring pakai cream tudung time nak pergi dating, aku akan pakai.. and that black tudung matched every t-shirts that i wore masa keluar makan ngan dia (so it's all about dating then.. hehehe)..

semua my old shawls aku dah lipat, just menunggu masa untuk dieksport keluar.. the problem that i'm having now is "should i throw them" or "should i use them sebagai alas kaki?".. atau pun aku harus membuat sesi "bersamamu" dengan pelajar-pelajar?

haha apala wan syeida masalah old shawls pun nak diperbesar-besarkan macam masalah negara...

readmore»»

si macho yg moody

.
0 footprints

jangan berdiam diri
di saat kau moody
gelisah aku bila kau begitu

ingin aku memelukmu
menyejukkan hatimu
meredakan api marahmu
agar kau kembali tersenyum
kembali bercanda
kembali gembira

sayang
ku mahu kau tahu
hilang kemachoanmu
kalau moody lama-lama
tapi walau apa pun
kau tetap si macho no.1 di hatiku

readmore»»

jgn baca.. entry merapu

.
0 footprints

why is it that loving you is hard but i still strongly love u even though in the end it's just gonna hurt over and over again? it's like no matter what i do no matter how i try not to make u feel upset, it just won't work.. and i hate the fact that u are upset.. because u hate me when u are upset.. and i don't want to be hated by you... and to be hated by you feels like living with no substance..

the only person that i wanna be is with you.. why can't u trust me on that?

readmore»»